Dag 2 av treningsuken - ikke som forventet | World of a Runner: Dag 2 av treningsuken - ikke som forventet

onsdag 29. juli 2015

Dag 2 av treningsuken - ikke som forventet


I går var det tirsdag og på planen stod 10 km med nabo-Anna. Nå hadde ikke hun løpt noe mens jeg var borte i ferien så vi reduserte til 6 km, vår vanlige runde bort til helsestasjonen på Karlsrud og tilbake. Innen vi var rundet første hjørne, fikk jeg skikkelig hold under ribbeina på vestre side. Ikke hadde jeg drukket eller spist mye så det var ganske overraskende. Stort sett går det over hvis jeg bare går litt, men ikke i går. Vi gikk og småjogget om hverandre. Runden endte vi med å bruke over 37 minutter på. Jeg kan virkelig ikke forstå hva dette er. Og det har fremdeles ikke gitt seg. Jeg kjenner det fremdeles når jeg går i dag. Dette legger jo en liten stopper for denne treningsplanen min kan du si. Eneste mulighet jeg ser nå er å bytte onsdagen til torsdagen og ta en hviledag i dag. Håper da at det har gitt seg til i morgen slik at jeg kan kjøre en intervallrunde da i stedet. Hvor typisk er det ikke at sånne ting kommer på de dårligste tidspunktene?

Etter den vel rolige løpeturen i går ble det en bra styrkeøkt hjemme på stua og i hagen. Jeg bruker husken til ungene til å kjøre tre runder knee tuck (planke med beina på husken, drar beina inn mot magen og rumpa i været). Deretter ble det knebøy, bulgarsk utfall, hip thrust og rygg. Gleder meg til yogaen kommer i gang igjen over sommeren slik at jeg der får en naturlig styrkeøkt også. Jeg er ikke så god på å motivere meg til akkurat denne delen av treningen. Men det føles jo kjempedeilig ut etterpå!

Jeg er også veldig glad i å tøye, og tøyer alltid lenge etter en løpetur eller styrkeøkt. Gjør jeg ikke det begynner kroppen å krible. Jeg håper jeg klarer å bli litt mykere, men også sterkere på yogaen denne høsten. Er så utrolig mange kule yogaposisjoner jeg gjerne skulle klart å utføre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar