Det deilige med å løpe om morgenen | World of a Runner: Det deilige med å løpe om morgenen

fredag 31. juli 2015

Det deilige med å løpe om morgenen

Aker Brygge i dag morges

Godt jeg hadde laget meg en treningsplan for denne uken. Eller hadde jeg aldri løpt til jobb i dag. Lillesnupp var våken gjennom hele natta og da klokken ringte kvart på seks var jeg veldig lite gira på å løpe til jobb. Men jeg bruker ikke mye lenger til på å løpe enn å trikke, og dusje måtte jeg uansett, så jeg snørte skoene og la i vei. 

Både sommerformen og gårsdagens intervalltrening kjennes godt. Intervalltreningen som skulle være på onsdag, gjorde jeg på torsdag i stedet. Det ble en ganske tøff og god økt. Beina og kroppen var tung i dag. Det var ikke bare bare å motivere seg. Og så er jeg ikke noe glad i å løpe med sekk. Jeg får lettere hold for jeg klarer ikke slappe like bra av og jeg føler at jeg lettere krummer i ryggen når jeg løper med den. Egentlig skulle jeg legge fra meg bagen på jobb i går, slik at jeg bare kunne løpe i vei i dag, men det glemte jeg.

Fordelen med turen hjemmefra og til jobb er at det er mest nedover (fra Nordstrand til Vika), og utsikten underveis er fantastisk. Jeg løper langs Oslofjorden. Det gir en fin motivasjon underveis. Tidligere har jeg sjekket at det er akkurat 10 km fra dør til dør, men i dag kom jeg til 9 km på Aker Brygge. Da begynte kneet å krangle ordentlig så jeg gikk derfra og de siste par hundre meterne til jobben. Jeg kjente det godt i hoftene etter at jeg løp i går. Det gir seg utslag i kneet i dag. Jeg håper at det gir seg med god uttøying, foam rolling og en dags hvile før neste løpetur, med Stine, på søndag. 

Jeg var nesten først på jobb i dag, ferdigtrent og kan nyte resten av dagen med positiv energi. Det er virkelig verdt litt jobbing for den følelsen.

Solveien

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar