HOT morning run | World of a Runner: HOT morning run

søndag 19. juli 2015

HOT morning run


Da jeg pakket kofferten før denne ferien hadde jeg blitt enig med meg selv om at jeg skal trene i løpet av ferien. Jeg pakket derfor med meg joggesko og treningstøy. Vi pakker alltid lett på tur så dette tok opp en stor del av min "kvote" i baggasjen. Jeg tar ikke med meg mye unødvendig når jeg reiser og dette gir jo selvfølgelig et lite press til å benytte det jeg har med. Derfor ble det en veldig varm morgentur her i Spania. Allerede klokken åtte på morgenen nærmet vi oss tredve varmegrader. Men jeg vet med meg selv at det beste er å komme i gang med treningen så raskt som mulig for å ha sjans til å følge opp gjennom uka. Det ble bare en 4 km løpetur i dag i fint tempo. Hjemme hadde jeg to unger som stod og trippet etter å komme oss av gårde til stranden så det var greit med en kort en. Men jeg er i gang. Og jeg skal holde det gående selv om det ikke blir de store øktene her nede. Dette handler jo om helårskroppen og ikke sommerkroppen (sistnevnte er jeg nok litt sent ute med uansett).

I morgen får jeg prøve å legge treningen til kvelden i stedet. Da blåser det mer og temperaturen føles bedre. Om jeg blir mindre varm og svett tviler jeg allikevel på. I morgen skal jeg gjøre noe jeg ikke ar gjort på veldig mange år, og jeg må si jeg gleder meg litt.


Trener du på ferien?

2 kommentarer:

  1. Bra gjort!
    Det är svårt att få till träningen i sådana där temperaturer... När det närmar sig 20 grader känner jag att det är för varmt för mig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig. Svetter før man kommer ut døra. Viljen stod ikke til mer enn 4 km så da ble det det... ;)

      Slett