Den perfekte start på dagen | World of a Runner: Den perfekte start på dagen

tirsdag 14. juli 2015

Den perfekte start på dagen

Ganske så fint å løpe forbi her på morgenen

Jeg har tenkt lenge på om dette er et sted å legge inn en løpeøkt nå som hverdagen snart står for tur. Dette året hjemme i permisjon med lillesnupp har vært en slags unntakstilstand. Nabo-Anna og jeg har hatt en fast onsdagsøkt med jentene i vogna. Det har enten blitt løpetur med vogna eller, i de fleste tilfellene, intervaller på Lambertseter-banen, mens jentene har sovet i vogna si i skyggen. Helt perfekt. Men det blir ikke like lett nå. Og jeg har fremdeles lyst til å prøve å få til tre økter i uka, samt en yogaklasse. Hvis alt skal skje etter at ungene er i seng så blir det veldig liten tid i ro før jeg legger meg. Jeg legger meg mellom 22 og 23 for mine unger er våkne gjerne før 5 på morgenen. Med andre ord kan det å løpe til jobb på morgenen være tingen. Det er noe med å få denne hverdagskabalen til å gå opp, jeg vil føle at jeg ser mye til ungene, og jeg orker ikke å føle så mye på tidsklemma. Da er det noe som må utgå.

I dag prøvde jeg for første gang å løpe til jobb. Jeg har vært innom sentrumsdelen av løypa på Sentrumsløpet. Jeg løper hjemmefra, ned Kongsveien og over Aker Brygge. Akkurat på meteren 10 km fra dør til dør. Utsikten på denne turen er helt fantastisk. Mye bedre enn å kjøre trikken samme vei. Og akkurat ned Kongsveien, når alle sykler i full fart forbi, kan jeg tenke at det er faktisk jeg som trener her. Du sitter jo bare og henger. To pluss der altså!

Minuset er å løpe med en litt for tung sekk på ryggen. Jeg fikk ordentlig hold i dag på grunn av denne. Jeg får ikke slappet nok av i brystet. Det hjalp å løsne opp, men da slenger jo sekken mer også. Men hvis dette skal bli noe fast kan jeg jo ha endel ting stående på jobben. Kanskje jeg kan slippe sekk. Vi får se. Jeg venner meg nok til å løpe med også.

Tempoet var greit i dag, tatt i betraktning at jeg fikk hold. Jeg er ikke så bekymret over formen lenger og begynner nå å se fremover mot halvmaraton i København i september.

Liten sekk, men allikevel for tung i dag. Ellers perfekt størrelse og passform. Takk til Tekna BIL!

Følg meg på instagram @worldofarunner for oppdateringer underveis

2 kommentarer:

  1. En halvmara i Köpenhamn låter som ett grymt mål. Och vilken fantastisk morgonutsikt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant? Gleder meg til det altså.

      Oslofjorden er ikke så verst å løpe langs :)

      Slett