Nå begynner treningen mot halvmaraton | World of a Runner: Nå begynner treningen mot halvmaraton

tirsdag 28. juli 2015

Nå begynner treningen mot halvmaraton




Jeg har meldt meg på København halvmaraton. Løpet er 13. september og både Stine og jeg har meldt oss på. Jeg har aldri løpt så langt før. Det blir kombinert barnefri, shoppingtur, kjæreste- og venninnehelg, og maratonløp. Jeg gleder meg masse! Både ryktes løypa å være lettløpt (det er jo ikke mange bakker i København) og den går gjennom alle de fine stedene jeg liker (sjekk løypekartet nederst).

Etter denne sommeren som har redusert treningen min endel (både på grunn av varmen på ferie, forstuede tær og omgangssyken) trenger jeg nå å komme i gang igjen. Hele våren har jeg og nabo-Anna vært flinke til å holde løpingen ved like. Vi har gjennomført mandagsmila, onsdagsintervaller og gjerne en langtur på lørdagene fast gjennom hele våren.

For å kickstarte første uke tilbake fra ferie har jeg laget meg en treningsplan, med god inspirasjon fra treningsplanen min på jogg.se. Der har jeg lagt inn Københav halvmaraton som mål og tiden jeg ønsker å løpe på (1:50). Da får jeg en fiks ferdig treningsplan som skal hjelpe meg å nå dette målet. Denne har jeg tilpasset min hverdag noe, for en hverdag med to små trenger planlegging.

Dette er planen:


Jeg har ikke laget meg en så konkret plan noen gang. Jeg liker å holde mulighetene åpne for å kjenne på formen, og det gjør jeg selv om planen er som over. Helgen må også tilpasses så det blir en løpedag og en hviledag. Men hva som blir hvilken får jeg ta som det kommer. Formen er også en viktig faktor. Jeg har hatt endel trøbbel med knær og hofte og det styrer selvfølgelig treningen.

I dag er det en rolig løpetur med nabo-Anna som står på planen, og jeg gleder meg.


2 kommentarer:

  1. Åh, såg att du skulle springa detta och blev såååå sugen på det själv. Låg uppe och googlade tågbiljetter och hotell och var nära på att anmäla mig själv till Köpenhamn också. Gaah, måste skärpa mig! :D Är så lättpåverkad, haha.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja men gjør det!!! Bli med! Danmark er jo helt flatt. Heldigvis :)

      Slett