Omelettmuffins til frokost: raskt og enkelt | World of a Runner: Omelettmuffins til frokost: raskt og enkelt

lørdag 11. juli 2015

Omelettmuffins til frokost: raskt og enkelt


God morgen! 

Denne superenkle frokosten er perfekt for oss på farta. Omelettmuffinsene er supergode, perfekt i størrelse og går raskt å lage. Jeg pleier å bruke det jeg har av grønnsaker i kjøleskapet, for eksempel brokkoli og paprika, og gjerne bacon eller skinke om vi har det. Bacon kan du enten hakke opp i små biter, eller steke i strimler og legge rundt i kantene før du heller røren oppi formen. Ungene elsker disse og jeg får i meg ekstra proteiner. I tillegg er det godt med noe annet enn brødskiver i helgene. Er det noe igjen så holder de seg fint i kjøleskapet og jeg har det ofte med til lunsj på jobb.

Sånn gjør jeg det (tolv omelettmuffins):

Bland 10 egg i en bolle og tilsett litt vann
Smør inn muffinsformene med olje (jeg har et stekebrett med muffinsformer, men feks silikonformer funker også)

Krydre med salt og pepper
Hakk opp grønnsaker og eventuelt bacon/skinke
Stek bacon i pannen før du tilsetter røren.
Du kan også legge strimlene langs kantene på formen før du heller røren i midten.
Bland alt sammen.

Hell i røren i formene. Du behøver ikke ta helt fullt for de øker litt i størrelse

Ha de i forvarmet ovn på 200 grader i 15 minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar