Bonustrening med mine nye venner: ab roller, hoppetau, strikk og foam roller | World of a Runner: Bonustrening med mine nye venner: ab roller, hoppetau, strikk og foam roller

lørdag 1. august 2015

Bonustrening med mine nye venner: ab roller, hoppetau, strikk og foam roller


I dag hadde jeg egentlig ikke tenkt å trene, men ettersom mannen er ute og jeg måtte vente i ca 20 minutter på middagen jeg laget meg, tenkte jeg at jeg like gjerne kunne få trent litt i stua.

Jeg startet med å hoppe tau for å få opp pulsen (ute, for det er for lavt under taket inne). 
100 x med beina samlet i høyt tempo
50 x 2 hinkende på ett bein og så bytte bein, saktere tempo med mellomhopp
100 x jogge på stedet med høye knær

Deretter ble det biceps (10x) og rygg (10x) med strikken som jeg festet rundt et par stolbein, mage og core med hjulet (10x rull ut og tilbake) og til slutt mountainclimbers (30x) i høyt tempo. Etter denne runden tar jeg en liten pause før jeg kjører på igjen og gjør det hele tre ganger.

Jeg avsluttet med fem solhilsen for å strekke litt på meg. Åh som jeg gleder meg til yogaen starter opp igjen.

Den egentlige grunnen til at jeg tenkte på å trene mens jeg ventet på maten er at vi i dag kjøpte blant annet en ab roller, dette hjulet for å trene mage og core. Jeg må si at det er mye tyngre enn jeg hadde trodd før jeg prøvde selv. Men etter å ha googlet litt skjønte jeg at det i starten er helt greit å rulle så langt man klarer mot en vegg og tilbake. Da stopper hjulet i veggen før man sklir ut og lander på magen.

Etterpå måtte jeg rulle litt på foam rolleren. Denne lille saken kjøpte jeg på ebay og er super for hoftene mine. Det er noen ganger så vanskelig å tøye, å komme til de rette stedene. Og ettersom kneet kranglet i går var det på tide med en liten runde. Det føles både godt og vondt underveis. Håper det gjør susen slik at kneet er fint igjen i morgen til løpeturen jeg har avtalt med Stine. Stine er en aktiv mamma og min store treningsinspirasjon. Følg henne på bloggen, frk Sørlie, eller på instagram @frksorlie

1 kommentar:

  1. Helt perfekt å bruke den tiden man har. Genialt!!! Ja håper kneet ditt holder så vi får lagt inn en fast løpedate fremover. Og misunner deg ift yogaen!! Du er så flink der.

    SvarSlett