Minitest av drikkebelte: Nathan trail mix | World of a Runner: Minitest av drikkebelte: Nathan trail mix

tirsdag 18. august 2015

Minitest av drikkebelte: Nathan trail mix


På turer over 10 km trenger jeg påfyll av vann og av og til energi. Ettersom jeg ikke har behov for veldig mye væske eller å ha med meg mye utstyr falt valget på drikkebeltet Nathan trail mix med 2 små flasker.


2x300ml
Flaskene rommer 300 ml hver, totalt 6 dl. Dette holder fint for meg på en litt lengre tur, men på en varm dag og en runde på 20 km ble det litt knapt. Flaskene sitter godt på plass og jeg føler ikke at de beveger seg mye på turen. De er lette å ta tak i og å sette tilbake igjen. Flaskene har stor åpning så det er lett å fylle med både vann og sportsdrikk.

Lett å justere
Drikkebeltet er lett å justere og man kan rulle inn stroppene slik at de ikke henger og slenger. Man kan også justere strikken som går rundt beltet og ikke bare klemmene foran. Beltet er bredt nok til å sitte stabilt og ikke gnage, men smalt nok til at det ikke blir for klamt. Mange velger å ha denne i livet, jeg syns den er best å ha på hoftene.

Lomme med glidelås
Lommen i midten rommer overraskende mye. Det er plass til nøkler, kort, mobil og en bar/sportsgel. Finnes i en variant uten stor lomme og.

Sitter godt
Løpsfølelsen er god, enten jeg løper i høyere tempo på asfalt eller i roligere tempo på sti i skogen. Når jeg hopper rundt på stiene (ikke veldig elegant på det området enda) sitter det godt på hoftene og jeg behøver ikke justere det underveis. Det er for meg litt tungt på hoftene i starten når begge flaskene er fulle, men det problemet løser seg underveis når flaskene tømmes. Det sitter også godt på når flaskene er tomme.

Jeg er superfornøyd med mitt, og nå ligger det ute til kun 199kr på XXL (ikke sponset) og finnes i en rekke freshe farger.


1 kommentar:

  1. Koster 299 i butikk, men si den koster 199 på nett, så får du den til den prisen. Gleder meg til å teste på søndag! :-)

    SvarSlett