Oppkjøring til København | World of a Runner: Oppkjøring til København

onsdag 26. august 2015

Oppkjøring til København


Jeg har i det siste tvilt litt på om formen er god nok til at målet om å fullføre halvmaraton i København på 1 t 50 min er realistisk. Hele forrige uke ble det kun en løpetur og en yogaøkt. Livet som småbarnsforelder med logistikken det innebærer tillater ikke alltid at mor blir borte et par timer om dagen. Denne uka er bedre og jeg har lagt inn hele fire løpeøkter i tillegg til yogaen. På mandag løp jeg og nabo-Anna opp på Lambertseter Stadion hvor det er en fin løpebane. Her ble det 4x4 intervaller på meg, mens Anna løp sine runder i jevnt tempo. Jeg gikk litt hardt ut i starten og holdt mellom 4 og 4.10 i gjennomsnittspace på de første rundene. Deretter fortsatte de tre neste i ganske jevnt 4.30 tempo (i herlig motvind som jeg regner med at kan bli tilfellet i København også) med pace på rundt 5.30 i pausene.

I går var det endelig yoga igjen og jeg fikk kjørt meg skikkelig, både når det kommer til balanse og styrke. Jeg ble ordentlig svett og sliten i beina. Helt perfekt.

Resten av uka må jeg få til tre økter for å holde planen. Det må bli en mil i morgen, en rolig tur med en av ungene på fredag og langtur på lørdag. Føler på at dette er veldig mye ettersom hver kveld går med, men sånn må det bare være disse to ukene med oppkjøringen til København halvmaraton.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar