Første løpetur etter kneskaden og København halvmaraton | World of a Runner: Første løpetur etter kneskaden og København halvmaraton

lørdag 26. september 2015

Første løpetur etter kneskaden og København halvmaraton



I går snørte jeg på meg løpeskoa igjen. Jeg har ikke løpt siden halvmaraton i København og det gikk jo som det gjorde. Da ble det en lengre hvileperiode for å la kneet hente seg inn igjen. På fredag klarte jeg ikke lenger å vente så jeg bestemte meg for en liten tur i skogen. Været var jo bare helt fantstisk. Og det holdt jo hele helga. Jeg blir ekstra inspirert til å komme meg ut når sola skinner på fine høstdager. Da er det så utrolig deilig å trene ute. Og skogen gir en helt egen ro.


Jeg valgte å ta bilen ned. Vanligvis løper jeg hele runden, men å starte turen på asfalt tenkte jeg at var en mindre god idè. Jeg dro av gårde i femtiden og traff ikke på så mange på tur. Det er også ganske deilig. Å ha skogen litt for seg selv. Blir litt høy på fint vær om dagen. Den krispe lufta gir skikkelig høstfølelse.

Når det gjelder kneet kom jeg meg rundt (ca 5 km), men jeg begynte å merke det mot slutten og i dag kjenner jeg fremdeles at det ikke er helt godt. Jeg burde nok tatt det roligere i nedoverbakkene. Her ga jeg nok litt mye fordi jeg følte meg fin i starten. Jeg skulle nok ha gått ned bakkene, men i stedet fløy jeg av gårde, litt høy på denne fine dagen. Jeg avsluttet i går med en runde styrke for beina. Tror mye ligger i å bli flinkere her. Det har i alle fall funket godt før. Jeg er ikke så flink til å gjøre dette jevnlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar