Yogalove: Trene for å løse opp hodepinen | World of a Runner: Yogalove: Trene for å løse opp hodepinen

onsdag 9. september 2015

Yogalove: Trene for å løse opp hodepinen


Nå har jeg ikke trent siden fredag for snart to uker siden. Forkjølelsen slo meg helt ut. Men i går. Da skulle jeg endelig på yoga igjen. Jeg elsker yoga. Men i går og de siste dagene har jeg hatt en trykkende hodepine. I går var det bare å pakke sammen sakene på jobb og dra tidlig hjem. Jeg har tidvis migrene med aura og denne auraen forstyrrer synet. Ganske slitsomt når det står på. Jeg hadde gledet meg sånn til yogaen at jeg tenkte at enten så blir dette bedre, eller så blir det bare mye verre. Jeg trener yoga rett borti veien for der jeg bor så det var ikke så farlig om jeg bare måtte ta turen hjem igjen.


På planen stod tvister, streaching og core. Veldig lite opp ned og rene balanseøvelser. Helt perfekt. Hodepinen løsnet, jeg fikk mer energi, skuldrene senket seg og jeg var veldig fornøyd med kvelden. Når kroppen er vant til 3-4 gode økter i uka kjenner den åpenbart at det er lite bevegelse og energi som kommer inn. Jeg løper også i stor grad for å løsne opp, stresse ned, blåse ut (med to små som har et ganske høyt støynivå) og det har jeg jo ikke fått anledning til nå i det siste. Med syke unger i tillegg kjenner jeg at en løpetur hadde gjort godt.

Woho, bare hendene i bakken!

Nå er det bare 4 dager til København halvmaraton. Lite trening og sliten kropp. Jeg er ikke noe stresset enda, men prøver å tenke realistisk på målet jeg hadde satt meg om 1:50. Jeg blir ikke skuffet om det ikke går, men heller veldig glad om det skulle vise seg å være mulig allikevel. Gleder meg veldig til turen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar