Når man løper i ring | World of a Runner: Når man løper i ring

tirsdag 3. november 2015

Når man løper i ring

Da har jeg skjønt at jeg må ta mer hensyn til kneet. Det får bli baneløping fremover. Lambertseterbanen er godt opplyst og det er mykt underlag. Perfekt.


Da alle kledde på seg sitt skumleste kostyme, slang jeg på meg løperkostymet og tok en tur rundt Nøklevann med Stine. Det var gøy å teste hodelykta jeg har kjøpt meg (den lyste jo opp halve Østmarka), og jeg følte formen var god. Men det ble nok litt for hardt for kneet og vi endte opp med å måtte gå den siste biten. Det var da jeg la planen om kortere økter for å bygge opp, mykere underlag og litt mer styrke.


Jeg løper derfor i ring. Det er ikke veldig spennende, men man kan jo ta det som mental trening i samme slengen. Å løpe intervaller på bane syns jeg er perfekt. Da kan jeg motivere meg selv lettere fordi jeg skal løpe ulike runder i ulikt tempo. Men å løpe i samme tempo, og ikke altfor fort for ikke å overbelaste tempoet, mutters aleine på Lambertseterbanen, er ikke veldig spennende. Men jeg klarer å motivere meg til disse 25 minuttene. Kanskje jeg får begynne å løpe med musikk.


Husk konkurransen i forrige innlegg hvor du kan ville supergode kompressjonsstrømper i ull fra Gococo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar